מטר פתרונות פיננסים

אחוז מימון בעסקת נדל"ן

אחוז המימון בקניית נכס מתייחס לחלק ממחיר הרכישה של הנכס אותו אתם מתכננים לממן באמצעות הלוואה או משכנתא. זה מכונה בדרך כלל יחס הלוואה לערך (LTV) והוא מבוטא באחוזים.

אחוז המימון יהיה תלוי בגורמים שונים, לרבות:

  1. מקדמה: סכום הכסף שאתה מוכן להשקיע עבור מחיר הרכישה של הנכס מכספך. מקדמה גבוהה יותר מביאה לאחוז מימון נמוך יותר.
  2. תוכנית הלוואה: לתוכניות הלוואות שונות עשויות להיות דרישות ספציפיות ליחס ה-LTV המקסימלי. לדוגמה, הלוואות מסוימות בגיבוי ממשלתי (הלוואות בערבות מדינה) עשויות לאפשר יחסי LTV גבוהים יותר, בעוד הלוואות קונבנציונליות דורשות לרוב יחס LTV נמוך יותר.
  3. סוג הנכס: סוג הנכס הנרכש יכול להשפיע על אחוזי המימון. למלווים עשויות להיות דרישות LTV שונות עבור נכסי מגורים, נכסים להשקעה או נכסים מסחריים.
  4. אמינות אשראי: ניקוד האשראי וההיסטוריה הפיננסית שלך יכולים להשפיע על תנאי ההלוואה שמציעים המלווים. פרופיל אשראי חזק יותר עשוי לאפשר לך להבטיח יחס LTV גבוה יותר.

בדרך כלל, המלווים מעדיפים שלקונים יהיה אחוז מימון נמוך יותר, מכיוון שהוא מפחית את הסיכון הכרוך בהלוואה. הנחיה מקובלת בנכס מסחרי, היא לשאוף ליחס LTV של 80% או פחות, כלומר מימון 80% או פחות ממחיר הרכישה של הנכס וביצוע מקדמה של 20% ומעלה ובנכס פרטי מימון של 75% ומטה.

חשוב לציין שאחוז המימון הספציפי ישפיע גם על גורמים אחרים, כגון שיעור הריבית, דרישות ביטוח המשכנתא (אם רלוונטי), והמחיר הכולל של הנכס. עבודה עם איש מקצוע בתחום המשכנתאות יכולה לעזור לך לקבוע את אסטרטגיית המימון האופטימלית בהתבסס על הנסיבות והמטרות האישיות שלך.

שיתוף

עוד מאמרים אשר עשויים לעניין אותך

איך לטייב את ההצעה ללקוחות על דילים של 10-90 או 20-80 ודומיהם?

איך לטייב את ההצעה ללקוחות על דילים של 10-90 או 20-80 ודומיהם? כיום לאור הריבית הגבוהה, הרבה קבלנים מציעים עסקאות קניה ללקוחות שבהם הם נדרשים לשלם עכשיו  רק חלק ממחיר הדירה, לרוב זה נע בין 5%-20% ואת היתרה, הלא צמודה, בעוד 3 שנים. נקח דוגמה ללקוח, שקונה דירה חדשה ב

לקריאה נוספת »

דוגמה לפתרון מימון לעסקת נדל"ן

זוג + 3, זכו בדירת 3 חדרים במחיר למשתכן במשרת ציון. במחיר של 1,030,000 ₪. לזוג היה הון עצמי לשלם את ה 10% הנדרשים. האשה עצמאית בתחום של הקוסמטיקה, מרוויחה יפה. הבעיה היא עם הבעל… הבחור למרות ואולי בגלל גילו הצעיר, הקים חברה, השותף שלו עקץ אותו והוא היה לפני

לקריאה נוספת »

דירוג אשראי

כיום לכל אדם יש ציון כלכלי אישי. כל גורמי המימון מתייחסים לדירוג האשראי ולפי זה נקבע האם לקוח יקבל/לא יקבל אשראי ו/או משכנתא ואם כן, מה תהיה רמת הריבית על האשראי.ככול שדירוג האשראי גבוה יותר, רמת הסיכון להלוואה יורדת וממילא הריבית שיקבל על ההלוואה תהיה אטרקטיבית יותר.טווח דירוגי אשראי:0-320 נמוך

לקריאה נוספת »

יצירת קשר